Fri frakt på standardleveranser över 500 kr!*

Köp- och leveransvillkor

1. Företagsinformation 

Repbutiken ägs och drivs av AB Knut Westerbergs Repslageri, 556073-7750, Fjärilsgatan 27, 603 61 Norrköping.

2. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp när kunden accepterar våra köpvillkor i kassan. Repbutiken bekräftat beställningen automatiskt genom en orderbekräftelse till angiven e-mailadress. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Repbutiken har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Repbutiken måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

3. Priser

Vi reserverar oss för felaktiga priser och skrivfel som för till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

4. Frakt & leveransvillkor

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 3-5 dagar inom Sverige. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Samtliga ordrar packas och skickas samtidigt, vi splittar inte på beställningar. Paketen levereras av DHL, PostNord eller annan transportör till utlämningsställe, som post eller direkt till arbetsplats/lager/kontor/hem. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

5. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.  

6. Transport

Repbutiken ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

7. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@repbutiken.se.

8. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Ångerrätt gäller ej på specialbeställda varor. Konverterade produkter som specialbeställs är den enda kategori vi inte tar emot i retur. När du lägger en order på specialbeställda mått samtycker du till att vi skär till dina varor specellt för dig och ångerrätten upphör därmed att gälla.

Vid retur ber vi er kontakta kundtjänst på info@repbutiken.se för vidare information om returhantering. 

9. Reklamation

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@repbutiken.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så att vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

10. Återbetalningar

Om du har rätt till återbetalning sker detta alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

11. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 

12. Betalningsalternativ

- SVEA

Efter identifiering och riskbedömning visar SVEA de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är SVEA den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom SVEA är faktura, kontokredit, kortbetalning, SWISH eller direktbetalning via bank.

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

14. Ej uthämtat paket eller leveranshinder

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekt. 

Om du inte hämtar ut ditt paket debiterar vi en administrativ avgift på 160kr exklusive moms samt kostnaden för frakt och returfrakt.

Vid val av frakt till företagsadress måste mottagaren måste vara på plats vardagar mellan 08.00 - 17.00 och en godsmottagning måste finnas på angiven leveransadress. Om dessa villkor inte uppfylls och fraktbolaget misslyckas med att leverera varorna kommer vi att debitera en avgift för leveranshinder om 450 kr exklusive moms samt eventuell kostnad för returfrakt.

15. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

16. Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen